jump to navigation

I started a blog (Sprites) 30. mars 2007

Posted by Oda in Om å skrive/lese/blogge, Video.
trackback

Det hender jeg tenker: Hvis jeg hadde en blogg. Det hadde jeg også, men det varte ikke lenge. Det ble en krangleblogg, og hva skulle jeg med det? Hvor ofte har jeg lyst til å krangle? Jeg leser nesten aldri krangleblogger. Jeg leser noen blogger fast, men ikke disse. De jeg leser fast er emoblogger. Det er følsomme, litterære blogger. Kunne jeg skrive en slik? Som ikke krangler, og heller ikke nøyer seg med trivia, med været eller katter jeg har sett?

Det hender at jeg kommenterer på andres blogger. Ikke for å krangle. Men hvis noe finner gjenklang, og jeg får en impuls. Eller jeg tenker at det ville ha hjulpet hvis jeg var der. Og så er jeg jo der, men det aner de ikke. Da skriver jeg kanskje noen ord. Og iblant har jeg funnet ordene mine igjen i en annen blogg, hos en annen som har lest dem, og tenkt videre. Da har jeg tenkt: Selvfølgelig. Jeg etterlater spor. Så kanskje burde jeg ha en egen blogg, hvor jeg kan skrive de følsomme tingene. Det jeg virkelig vil dele, de ordene som trenger sjelefrender.

Now playing:
”I started a blog which nobody read” (Sprites)
Kanskje det blir sånn.
Men det er greit.

Kommentarer»

1. To blog or not to blog (Morris) « Bharfot - 30. mars 2008

[…] til betegnelsen kanonblogg, men jeg synes det er respektabelt – og langt bedre enn jeg fryktet i min aller første bloggpost, som inkluderte musikkvideoen I Started a Blog that Nobody Read. Bloggen min er ikke blitt helt […]


Legg igjen en kommentar

