jump to navigation

Become & stay obsessed 5. april 2007

Posted by Oda in Om å skrive/lese/blogge.
trackback

Become obsessed & stay obsessed, skriver du til meg. Jeg har sittet halve natta med notatblokka i hånda, prøvde å sove, men måtte stå opp igjen. Hjernen på høygir: manus, framtidsplaner, livet mitt. Neste dag er jeg for sliten til å skrive, annet enn en mail til deg. Du svarer: Det gjør ingenting. Become obsessed & stay obsessed. En trener sa det i Hotel New Hampshire, det var formelen for å lykkes.

Etterpå spiser jeg lunsj med en bekjent som snart skal reise. Han er kommet inn på tre skoler i USA, nå gjelder det å velge. Photographic Journalism. Én skole i New York, den varer ett år, de andre tre gjør ham til bachelor på fire. Skal jeg ta den korteste? sier han, og gå rett på karrieren? Det er det jeg har lyst til. Utdannelse eller ikke, det er bare bildene som teller. Hvor bra de blir, hvor gode bilder jeg tar. Det er det eneste som kan få meg dit jeg vil.

Jeg nikker. Bildene hans, og tekstene mine.
Resultatene teller.
Og besettelsen.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Legg igjen en kommentar

