jump to navigation

Oliven eller drue 2. mai 2007

Posted by Oda in Anekdoter.
Tags:
trackback

Sjampanjefest i kinobransjen. Jeg står ved buffeten og spiser kanapéer, det er dårlige greier, kjøtt og pynt dandert på runde skiver stukket ut av kneipbrød. Jeg strever med det vanlige problemet: Å putte hele kanapéen i munnen får kinnene til å bule, å ta en bit av kanapéen får resten til å falle utover i smuler. Ved siden av meg står direktøren, han skotter på meg og smiler innbydende, jeg får lyst til å flørte med ham. Du som er vant til sjampanjepiker, sier jeg. Ja? svarer Dirken. Altså ekte kanapépiker, sier jeg. Ja? sier Dirken. Det er en sak jeg alltid har lurt på, fortsetter jeg. Spiser ekte sjampanjepiker kanapéen i én eller to munnfuller? Dirken ser forferdet på meg og gir fra seg et hysterisk latterhvin. Så snur han seg raskt mot nabofyren og sier: Hei Kjetil. Jeg synes det er litt uhøflig, faktisk. Seinere prøver jeg samme triks på en annen fyr (en markedssjef), og han reagerer nøyaktig likt! Besynderlig. Jeg finner to andre jenter i et hjørne og forteller om opplevelsen.

– En seksuell antydning! utbryter den ene. Ikke rart han ble skremt.

Jeg skjønner først ikke hva hun mener, men så blir jeg forskrekket. Å spise noe i en eller to munnfuller… han kan vel ikke ha oppfattet det slik!?

– Neida, sier den andre jenta. Dirken ble nok bare usikker. Problemet er at du ikke stiler høyt nok, Oda. Hvis det hadde dreid seg om en ordentlig storfisk, en filmstjerne eller verdensberømt regissør, da ville han tatt utfordringen. Men Dirken og markedssjefen er bare enkle bondegutter med økonomiutdannelse. Overfor dem burde du ha gjort deg enda dummere.

Hun tar opp en kanapé, fekter med den foran ansiktet mitt og sier:

– Hva tror du, Dirken? Er dette en oliven eller en drue?

Kommentarer»

1. Ithil - 3. mai 2007

Min måte å spise kanapé på ville nok vært å putte hele i munnen og skjule munnen elegant med hånda mens jeg tygger.

2. Oda - 25. mai 2007

Takk for tipset. Og jeg burde kanskje tie stille mens jeg tygger? Å skjule munnen elegant med hånda blir jo litt rart hvis man snakker samtidig. Begynner å skjønne at jeg trenger grunnleggende trening i kvinnelig ynde 😉


Legg igjen en kommentar

