jump to navigation

Forfulgt (Superfamily) 29. mai 2007

Posted by Oda in Kulturtips, Musikk, Stemninger, Video.
trackback

Naboen min har utgitt plate og fått gode kritikker. Han pleier å spille musikk gjennom gulvet til meg, uten at han vet det, både egen og andres. Jeg liker plata, og nå lurer jeg på: Hvis jeg spiller den for ham gjennom gulvet, altså taket, vil han bli glad, eller føle seg forfulgt?

Jeg kjenner ikke naboen så godt. Han vet sikkert mer om meg. Etasjeskillene er så tynne at du kan høre gjennom taket når folk tøfler omkring, og hvis de skriker til hverandre kan du nesten høre hva de sier. Jeg har aldri hørt naboen skrike, bare synge og spille gitar (men han har sikkert hørt meg skrike). Han har hjulpet meg å bære opp komfyren min, enda vi bare såvidt hadde hilst på hverandre. Hver vår mister jeg jord ned på balkongen hans når jeg planter blomster (unnskyld!), og om sommeren pleier kjæresten hans og jeg å sitte på hver vår balkong og høre på hverandres telefonsamtaler. Når jeg møter katten deres i oppgangen prøver jeg å ikke skremme den, men den er skvetten, så det hender den løper livredd foran meg helt opp på loftet.

Uansett, det er en bra nabo. Og han lager god musikk. Jeg hadde ikke hørt den nye plata, men jeg nynnet til en sang på radio og kompisen min sa: «Det er jo gruppa til naboen din!» Den låta vi hørte var som et gladere The Cure. Andre låter er energisk åttitall, men oppdatert. Og naboen synger ikke sjenert eller lavmælt, slik han pleier gjennom gulvet. Tvert imot, en anmelder skriver: «Selv når han synger klisjeer lyder det som myter.»


Så kjære nabo Steven Wilson, hvis du googler deg selv og kommer hit: Gratulerer med fin plate! Til alle andre: Kjøp Warszawa med Superfamiliy! Og/eller se dem på Øyafestivalen 10. august.

Kommentarer»

1. Miriam - 31. mai 2007

Takk for tipset. Kanskje det blir Øyafestivalen til sensommern da. I såfall håper jeg faktisk på sol. Forrige år ble i fuktigste laget. Og da snakker jeg ikke om plastkoppene med halvlittere. Husker at vi travet rundt i gjennomsiktige og store poser, med utvannet drikke.

2. Oda - 31. mai 2007

Tror det var ifjor at jeg sa nei til å jobbe på kinoenes stand på Øyafestivalen, pga været. Så det var nok regn, ja. Sol har sine fordeler, må innrømme det 😉

3. BleedMyselfDry - 17. juni 2007

Morsomt. Jeg kjenner trommisen 🙂

4. Oda - 17. juni 2007

Gjør du? Så gøy! Hils ham og si heia! Kanskje bloggebyen er full av folk som kjenner og nesten kjenner medlemmer i Superfamily. Vi kunne bli som en superbloggefamily 😀

5. taran - 13. august 2007

Kjære nabo, nå sitter jeg rett under deg og skratt-ler av denne hærlige hilsenen til kjæresten min! Dere er unnskyldt når det kommer til jord som faller ned på balkongen vår, akkurat det samme skjer for de som bor under oss når vi planter våre blomster, så vi er like skyldige.
Og at du tar hensyn til katten min varmer hjertet mitt, hun er forferdelig skvetten av seg, men også verdens beste katt.
Kjære nabo, vi har ikke hørt noe særlig skriking siden tiden rundt da dere flyttet inn, nå går det gjerne i humring og god latter fra verandaen. Og, det er kjempehyggelig å høre på. Beklager at mye av mine bidrag går i ekkel nikotinrøyk som siger opp og forurenser lufta deres(unnskyld!)
Kjære nabo, vi har hatt det mye morsomt med å lure på hvorfor du kommer så sent hjem på hverdagen, tusler rundt i leiligheten og flytter på noen stoler. (?)
Uansett, det er iallefall kjempehyggelig at du synes kjæresten min er flink, jeg er stolt av ham. Og vi er svært fornøyde med dere som naboer!
ps : 5.oktober , konsert med Superfamily på Rockefeller.

6. Oda - 13. august 2007

Hei Taran, nei så hyggelig!! Det var nok det jeg visste at google greide brasene før eller senere. (Eller var det hun som kjente trommisen som sladret?)

Huff ja, jeg bråker sikkert om natta, er jo kinoarbeider og kommer hjem når andre ligger og snorker i sengene allerede. Du har nok rett, jeg flytter stoler og det som verre er. Hm… Koselig gård vi har, med all denne lydkontakten? Men ikke bekymre deg om røyk som stiger opp, det er sjelden – du har kanskje hørt samboeren min brumle, men det er bare når den siger inn på badet (uheldig luftetidspunkt) og fordi han er ex-røyker selv (de er verst). Og katten din er virkelig fin, definitivt den søteste i bakgården. De andre kattene er ganske skumle, så jeg skjønner godt om den blir skvetten. (Nå fikk jeg nesten lyst til å katteblogge, selv om det er en utskjelt sjanger.)

Bra tips om Rockefeller, jeg fikk ikke vært på Øya på fredag, dessverre, bare igår. Var i ferd med å festivalblogge da du skrev 😉

7. taran - 13. august 2007

hahaha, ja dette var morsomt. Jeg er veldig glad i gården og alle lyder og lukter som følger med. Det er en del av sjarmen ved å bo stappa på hverandre i byen. Ja, jeg er faktisk redd for at Snusen er blitt så skvetten pga de andre kattene, hun er alltid den som blir jaget opp i et tre.
Vi høres på verandaen og sees i trappa 🙂

8. Fjellpusen « Bharfot - 23. november 2007

[…] Men hvilken katt skal jeg velge? Naboen som eier valpen har katt, men den har jeg blogget om før. Snusen er søt og nysgjerrig, men lavt på katterangstigen i bakgården. Som matmoren påpekte i […]


Legg igjen en kommentar

