jump to navigation

Fire tusen treff 28. juli 2007

Posted by Oda in Om å skrive/lese/blogge.
trackback

For noen minutter siden rundet denne bloggen 4000 treff! Jeg feirer med et glass vin og en bloggpost, før jeg somler meg i seng.

Jubileumsgaven min til deg – enten du er gammel eller ny leser – er en fersk funksjon i venstremargen: «Anbefalte poster fra andres blogger.» Her plukker jeg tekster fra egen blogglesning, som jeg har lyst til å hjelpe andre å finne. Det kan være morsomme, kloke, vakre, pussige eller informative poster. Det eneste de har felles er at jeg selv hadde glede av å lese dem. Jeg krever ingen systematikk av meg selv, så det blir ingen høytidelig eller nøye gjennomtenkt liste. Egentlig er det en lenke (RSS-feed) til min bokmerkeside på ma.gnolia, som du også kan besøke direkte. Der vil du finne utdrag av postene, og kan lete deg bakover til poster jeg har anbefalt tidligere. I margen her ligger til enhver tid bare de ti siste anbefalingene.

Uansett, takk for de gangene du stakk innom så langt, og kom ofte igjen!

Kommentarer»

1. Hjorthen - 28. juli 2007

Der var den på plass ja! Og fint ble det også. Det som hadde vært litt stilig var om mange flere bloggere lagde seg slike artikkelfiltre som dette, og at de så ble samlet på en side. Som et slags kollektivt Sonitus?

Det kunne vært noe!

…og grattis med 4000 treff på en strålende blogg 😉

2. Steinar - 28. juli 2007

Når jeg ser ordet «treff» i sammenheng med trafikktall på web går tankene til midten av nittitallet, da ble én forespørsel til webserveren (en «hit») glatt regnet som én besøkende. Om en side hadde f.eks. 10 bilder utgjorde det 11 hits (siden pluss bildene).
Det var lett å gjøre annonsørene blide på den tiden!

Selv har jeg kun 2632 «Unique visitors» hittil i år men det kommer kanskje av at jeg skriver mindre bra 🙂

Gratulerer uansett med fin blogg som også er velskrevet!

3. Minneapolise - 28. juli 2007

Så bra, her var det flere blogger jeg ikke har vært innom før 😀

Hjorten: Glimrende ide, så lenge det kan gjøres slik at man ikke kan anbefale seg selv, ellers blir jo litt av poenget borte.

Fint når folk har sånne små på bloggen sin også, man får jo litt inntrykk av hvem man har samme smak som, da er det fint å kunne følge deres anbefalinger 🙂

4. Hjorthen - 28. juli 2007

Hehe, jeg tenkte at man hadde en side med flere seksjoner med overskrifter som «Bharfots anbefalinger» «Minneapolise anbefaler» etc. Da tviler jeg nok på at andre enn undertegnede ville være freidig nok til å anbefale seg selv;-)

5. Oda - 28. juli 2007

Se der ja, flere natteranglere har vært innom mens jeg lå og sov 🙂 Skjønt Hjorthen, du var vel på jobb, og Minneapolise er unnskyldt av tidsforskjellen. Takk for komplimenter og gratulasjoner!

Steinar: Det der med treff er litt uklart, etter at jeg installerte flere tellere ser jeg jo at de varierer seg imellom, til og med. Har vel ikke så mange besøk at annonsører er aktuelt, men det er gøy å følge statistikken.

Og tusen takk til Hjorthen for hjelp med å ta i bruk ma.gnolia! Med dine ultrapedagogiske forklaringer greide jeg meg helt uten sukk og stønn og banning. Omgivelsene mine er takknemlige…

6. leselama - 28. juli 2007

Gratulerer! 🙂

Seff’ølgeli kommer vi alle gjerne tilbake hit!!

7. Jill - 28. juli 2007

Å, gratulerer med rundt (og stort) tall, det er flott! Og så takker og bukker jeg for at du har tatt med en post av meg, det er utrolig hyggelig!

8. Oda - 28. juli 2007

Leselama: Takk, flott å høre!

Jill: Ingen årsak, det var vel fortjent. Hadde flere favoritter hos deg, det var vanskelig å velge 🙂

9. Minneapolise - 28. juli 2007

Hjorten: Men jeg er overbevist om at Bharfot ville anbefalt akkurat dette innlegget jeg nettopp skrev, bare hjelper henne å trykke på knappen jeg, tralala..

Nei det hadde faktisk funka veldiig bra det, jeg er absolutt med! 🙂

Oda: Hih, jeg er unnskyldt 😀
Var overraska over hvor mange nye poster som hadde kommet mens jeg var på kino i går kveld, midt på natta Norges tid.

10. Oda - 28. juli 2007

Minneapolise: Haha, ja, hvis flere begynner med dette blir det jo enda mer interessant å holde kontakten? Og plutselig blir det mer enn bloggrullene man må sjekke for å se hvem som er anbefalt 😉

Jeg var jo også natterangler i går, måtte feire at jeg hadde leiligheten for meg selv og danset på bordet (bloggen). Sånt er visst ikke helt uvanlig i Bloggebyen…

11. genese - 29. juli 2007

Oda
Du fortjener mange treff. Jeg ble oppmerksom på bloggen din ikke langt tilbake, men følger deg nå med interesse. Du skriver godt, har en fascinrende blogg. Jeg håper treffene bare øker og øker.

12. Rabbagast - 29. juli 2007

Grattis fra meg også! På grunn av tidsforskjellen mellom Norge og Sverige så er jeg litt sent ute. Fire tusenfoldig hurra for deg: Hurra hurra hurra osv.

13. Oda - 29. juli 2007

Hei, de kule gutta besøker meg! 🙂

Genese: Tusen takk, nå fikk jeg nesten prestasjonsangst (men jeg tåler det) 😉 Bloggen din er min daglige dose kunnskap som pirrer, mye god inspirasjon og refleksjoner, det avisene mangler.

Rabbagast: Takk for mulitihurra! Og ja, jeg skjønner hva du mener, tidsforskjellen mellom Norge og Sverige er undervurdert.

14. Spectatia - 29. juli 2007

Du har virkelig all grunn til å feire – alle treffene og en veldig god blogg! Grattis! 🙂

Ideen med anbefalte poster er også veldig god. Manglende bloggroll er min dårlige samvittighet, så anbefalte poster kan være en fin vri.

15. Oda - 29. juli 2007

Hei Spectatia! Og tusen takk 😀

Anbefalte poster er egentlig bedre enn bloggrull, synes jeg. Mer i bevegelse, og lettere å regne med at folk står inne for smaken sin. Så mye annet spiller inn når det gjelder bloggrull: Vennskap, kjennskap, om man liker noen som person etc. En anbefalt post vil handle om hva folk skriver og hvordan, ikke noe annet. Dessuten lager vel de fleste av oss ganske ujevne blogger. Jeg kan godt elske en enkeltpost på en blogg, uten nødvendigvis å elske hele bloggen.

Jeg liker også Hjorthens ide om å samle flere personers anbefalinger på samme sted. Det ville blitt som når enkelte bokhandler setter opp små lapper foran bøkene: «Lise anbefaler», «Katrine anbefaler».

16. villkatta - 30. juli 2007

Gratulerer så mye med 4000 treff! 🙂

17. Oda - 30. juli 2007

Takk, Villkatta! 🙂 Jeg ser jo at det ikke er så mye i forhold til andre, men for meg kjennes det veldig bra.


Legg igjen en kommentar

