jump to navigation

Øya 2008: Snapshots 10. august 2008

Posted by Oda in Kulturtips, Musikk, Video.
Tags: , , , , , , , , , , , , ,
trackback

I år rapporterte jeg live fra Øya via Twitter, på festivalens første og siste dag (onsdag og lørdag). Jeg gikk på konserter og sendte sms underveis, med sylferske inntrykk og vurderinger. Nedenfor finner du meldingene fra onsdag, illustrert med bilder jeg tok. En tilsvarende post om lørdagen følger seinere i uka. Vil du se flere bilder fra Øya har jeg en flickr-mappe her.

«Øya nå, kl 15.16: Ane Brun, vakker, flink, litt for laidback. Mer folkaktig enn før, nærmer seg world music, mari boine»

«Øya nå, kl 15.45: Overraskelsesband på p3 scenen: Dengue Fever! Fantastisk m vokal fra Kambodsja, ny sjanse på John Dee ikveld, anbefales!»

Låta ovenfor er min favoritt med Dengue Fever: Tiger Phone Card.

«Øya nå, kl 16.52: Los Campesinos har et jævla driv og lilla tskjorter på to bassister som matcher lysene på scenen»

Los Campesinos betyr «bøndene» (eller landarbeiderne) på spansk, men bandet kommer fra Cardiff, Wales.

«Øya nå, kl 17.17: José Gonzales fin gitar singer songwriter men sitter altfor langt bak på scenen i et hull av svart sceneduk. Redd for regn?»

«Øya nå, kl 17.42: Rømmer fra The Mae Shi, ikke i humør til primalskrikrock. Vil heller gå og kjøpe is»

«Øya nå, kl 18.19: Kung Fu Girls er happy happy ville glad og gjenforent på scenen, hey!»

«Øya nå, kl 18.31: Kung Fu Girls mye basstyngde, peter parker-låta, Marshallhøyttalere!»

«Øya nå, kl 18.41: Kung Fu Girls, ok jeg trekker alt tilbake, førtiser KAN være kule!! (Dagens beste konsert?)»

«Øya nå, kl 18.54: Det er noe utrolig sexy med sånne gitarunderarmer hvor senene spiller»

«Øya nå, kl 19.17: Lykke Li, utrolig hype og så fullt foran scenen at vi lytter fra en sofa i Camp Indie istedet. Med øl!»

«Øya nå, kl 19.35: Hvordan kan det være litteratur i dette teltet mens band er på utenfor? Lurer på om Ingvild Rishøy ble noe av før idag»

«Øya nå, kl 20.23: Iron & Wine neohippiestil bra drag men irriterende fulle kids foran scenen m ryggen til som fotograferer hverandre»

«Øya nå, kl 21.05: Ser på trommisen i Mayhem som rigger et usannsynlig stort trommesett»

«Øya nå, kl 21.27: Møter en jeg kjenner som føler seg gammel: ‘Og så sto jeg der blant ungdommen og var med, liksom’ (foran Kaizers)»

«Øya nå, kl 22.06: Grindermannick cave, mørket faller på, trikken klatrer opplyst bak storskjermen foran Ekebergåsen»

«Øya nå, kl 22.29: Grinderman – deilig spastikerenergi, og en fiolinist m båndsalat fra buen som en piasavakost»

«Øya nå, kl 22.41: Henger på gjerdet m utsikt til tusen hender og storskjermen, bølger og regn foran nick cave»

Kommentarer»

1. Frøken Skavlan - 10. august 2008

Det var fint å følge med på live-twitteringen din. Og morsomt å se bildene dine sammen med øyeblikkene, hittil hadde jeg jo bare bildene jeg hadde laget inni hodet mitt.

2. Oda - 10. august 2008

Takk! Bilder i hodet kan ofte være de beste… men jeg tok sjansen på å legge ut noen RL-snapshots likevel 🙂

3. Alter Ego - 10. august 2008

Jeg likte denne!

4. Thomas - 11. august 2008

Takk for sanntidsrapportene!

5. Oda - 11. august 2008

Alter Ego: 🙂

Thomas: Bare hyggelig!

6. Øya 2008: Sinnarynke « Bharfot - 12. august 2008

[…] i én bloggpost for hver av dagene, illustrert med egne foto. Den forrige posten kan du lese her, og det finnes flere bilder på flickr […]

7. Øya 2008: Kino « Bharfot - 25. august 2008

[…] postene mine fra årets Øya var liveposter: Twittermeldinger med fotografier. Du finner dem her: Onsdag 6. og lørdag 9. […]


Legg igjen en kommentar

