jump to navigation

Øya 2008: Sinnarynke 12. august 2008

Posted by Oda in Kulturtips, Musikk.
Tags: , , , , , , , , , , , , ,
trackback

Her kommer andre del av Øya-kvitringen min, dette er fra lørdag 9. august. Jeg rapporterte altså live fra Øya via twitter onsdag og lørdag, og har samlet meldingene i én bloggpost for hver av dagene, illustrert med egne foto. Den forrige posten kan du lese her, og det finnes flere bilder på flickr her.

«Øyaplan, kl 13.23: Bryn Christopher, Silje Nes, Yeasayer, Janelle Monaé, Buraka Som Sistema, The Sonics, Ingeborg Selnes, Cut Copy.»

«Øya nå, kl 14.17: Bryn Christopher, lekker soul, pene gutter, sol, men hvorfor står folk så langt fra scenen?»

«Øya nå, kl 14.20: Bryn sier unnskyld, jeg snakker bare engelsk. Og nå tar gitaristen bilde av publikum fra scenen! Første gang i Norge?»

«Øya nå, kl 14.42: Høy barnevognfaktor idag. Og liten gutt gjemmer seg bak mor når Kurt Blir Grusom skremmer barna i handlegata.»

«Øya nå, kl 15.13: Lars Horntvedt og KORK – harpe er bare ikke min greie.»

«Øya nå, kl 15.22: Dark Meat, rosa hår, rosa klær og enormt mye folk og hopping på scenen. Men det hjelper ikke.»

«Øya nå, kl 15.47: Litteraturteltet, Bård Torgersen leste dritbra, høyt, uaffisert av rockelyd. Men selv foran scenen så jeg ham knapt, pga alt hår.»

«Øya nå, kl 16.10: Når skal jeg våge å snakke til bloggere jeg ser, egentlig? Selv om de leser bok.»

«Øya nå, kl 16.13: Silje Nes, lys, eterisk, tripper mens hun sitter og synger, suggererende bass, en nydelig seanse.»

«Øya nå, kl 16.38: Henger på gjerdet foran Yeasayer og de henger over instrumentene. Laidback, fint, rive-seg-i-håret-intenst.»

«Øya nå, kl 16.45: Veldig mange synger m vertikalrynke mlm øyenbrynene iår. Vi lever i en smertefull tid?»

«Øya nå, kl 17.06: Yeasayer, jeg liker når de skravlesynger alle tre på en gang, gjennom en slags vocoder, så det skraller som et flaggermusekko.»

«Øya nå, kl 17.32: Janelle Monaé, kjipt reklamejippointromaskineri, manager vil publikum skal holde plakater. Men vill og deilig r&b!»

«Øya nå, kl 17.52: Janelle Monaé, stor stemme, morsom pantomimedans, men litt for automatisk, mer kontakt m crewet enn m publikum.»

«Øya nå, kl 18.02: Nå er hun nede og tar på publikum, men forts regissert, hun ser ikke den lille gutten som veldig gjerne vil.. Oi! Hun stagediver, ramler ned i mengden… Jeg trenger en øl.»

«Øya nå, kl 18.35: Det er for mye strølyd mlm de tre scenene i vest. Og teltet m Einar Stray var fullt. Men jeg har øl, burger, strand og sol!»

«Øya nå, kl 19.09: Buraka Som Sistema, energisk afrikaelektronika, de vil vi skal ‘go crazy! can you do that?’ Tja, hvorfor ikke?»

«Øya nå, kl 19.18: Og hey! De har shake ass leopard-dame!»

«Øya nå, kl 19.44: Buraka Som Sistema fikk hele Vika til å huke seg ned og hoppe opp samtidig. Utrolig! :-)»

«Øya nå, kl 20.12: The Sonics ser ut som ei pensjonistreise på danskebåten, men bråke kan de. Lyder som.. jazzradiogutta på speed og rockabillytrip?»

«Øya nå, kl 20.29: På vei til do men blir hengende fascinert foran Isis, gitargutter som slenger uvanlig voldsomt på hodene. I takt.»

«Øya nå, kl 20.42: Ingeborg Selnes, sukkersøtt og fengende (eller mest irriterende?) Jeg er havnet i såpebobleland (bokstavelig talt)»

«Øya nå, kl 21.29: Cut Copy er beintrampere. Venstre bein, alle tre, voldsomt. Ellers shoegazer de. Litt skuffa, monotont.»

«Øya nå, kl 21.39: Vakta kjefter på meg for å bruke blitz, jeg fatter ikkeno, bruker aldri blitz, når han går hvisker sidemannen: det var meg, unnskyld.»

«Øya nå, kl 22.04: Raga synger Høydepunkt, men jeg tror mitt er passert. Takker av festival, god natt!»

Kommentarer»

1. Øya 2008: Snapshots « Bharfot - 12. august 2008

[…] inntrykk og vurderinger. Nedenfor finner du meldingene fra onsdag, illustrert med bilder jeg tok. En tilsvarende post om lørdagen følger seinere i uka. Vil du se flere bilder fra Øya har jeg en flickr-mappe […]

2. Erik - 12. august 2008

Vill du vara med på en stort och spännande projekt? Vi drar snart igång en stor norsk bloggportal. Vi söker folk som vill blogga om allt. Vi söker också ett par toppbloggare, där finns det pengar att hämta. Hör av dig om du är intresserad.

Bli medlem i den här gruppen på facebook: http://www.facebook.com/group.php?gid=66927755092 Där kommer det mer info om en stund.

Mvh Erik Holm

3. Oda - 12. august 2008

Hei Erik! Jeg ser at du har lagt igjen samme kommentar i mange blogger idag. I utgangspunktet er jeg positiv til slike initiativer, og tar gjerne imot mer informasjon. Men jeg skulle ønske du oppga en annen måte å ta kontakt på enn facebook, for jeg er ikke der, og det har hittil vært et prinsipp. Hvis dere virkelig er interessert, ta gjerne kontakt på mail med ytterligere informasjon: odabhar krøllalfa start dot no.

4. Thlom - 12. august 2008

Ingen bilder av Sunn O)))? 😦

Uansett, fine betraktninger.

5. Oda - 12. august 2008

hei Thlom! nei jeg har jo skjønt i ettertid at jeg burde tatt en tur dit, selv om det ikke helt er min type musikk, men for bildene. hva kan jeg si, det var Raga som skremte meg hjem…

6. Frøken Makeløs - 12. august 2008

Åh, dette var fine skildringer fra Øya! Er dog uenig med deg i at Cut Copy var monotont – og Buraka Som Sistema hadde jeg gledet meg til men gikk glipp av dem fordi jeg måtte innom Legevakta med vrengt øyelokk 😦

7. Oda - 12. august 2008

Au! Vrengt øyelokk!!?? Jeg gjentar: AU!! *prøver å se for meg hvordan i all verden du greide det… nei forresten, prøver å la være*

8. L - 12. august 2008

Jeg likte også Bård Torgersen. 🙂

Var det meg som leste bok? For jeg tror jeg satt og leste i boka mi ca. ti over fire, nemlig. Men det kan jo ha vært mange fine bloggere med bøker på öya. Det er en fin ting.

9. Oda - 12. august 2008

Klart det var deg 🙂

Jeg satt midt i mot dere på den store hvite puffen, og twitret om Bård Torgersen mens det øsregnet ute. Lurte på om jeg kjente deg igjen, og på et tidspunkt sa venninna di: Linn. Men så sluttet det å regne, og jeg gikk videre til Silje Nes. Etterpå ergret jeg meg litt, fordi jeg er en sånn feiging, og så twitret jeg det. Kunne jo sagt hei, men dere så veldig opptatte ut, som to lesende alver.

10. Vad krävs mer för att bloggare skall accepteras? | Bloggtidningen - 12. august 2008

[…] är Babrak Obama som Twittrar och kommentaravdelning hittade jag en länk till en (får man säga?) Twitterblog. Tack stiftet! Som själv bloggar […]

11. L - 13. august 2008

Å, neste gang sier du hei også sier jeg hei tilbake. 🙂 Twitring og bøker eller ei.

12. Binka - 13. august 2008

Hva med Sigur Rós?

13. Oda - 13. august 2008

L: Okei, sjef. Det er en avtale 😉

Binka: Jeg var ikke der torsdag. Fikk bare billett til ons og lør.

14. Øya 2008: Kino « Bharfot - 25. august 2008

[…] fra årets Øya var liveposter: Twittermeldinger med fotografier. Du finner dem her: Onsdag 6. og lørdag 9. august 2008. Jeg dekket også Øyafestivalen én av dagene ifjor (lørdag): Musikk, attitude og […]

15. Null-ett-null-ett (Tekstallianse 2008) « Bharfot - 10. september 2008

[…] Arneberg (festen og kvalmen), og Bård Torgersen som også var på Øyafestivalen (foto i denne posten). Hildegunn Dale leser fra sin H Press miniatyr «Fjell-Øygarden» […]

16. Øya 2010: Tweets og bilder « Bharfot - 19. august 2010

[…] LCD: “It’s beautiful here, look you have a river and shit…” 20:22 Likte Yeasayer ganske godt forrige gang de var på Øya, men LCD er skikkelig bra. What to do? Søppelkassemarkørblomstene på nært hold. (Foto: Oda […]


Legg igjen en kommentar

