jump to navigation

Vinger som smelter 3. oktober 2009

Posted by Oda in Foto/tegninger, Stemninger.
Tags: , , , ,
trackback

Hvert øyeblikk er det som alt kan hende eller ingenting bli noe av. Det fine som starter kan når som helst stoppe, døra kan smelle igjen, eller fyke opp på vid vegg. Livet kan ekspandere, vokse og utvide seg, eller smuldre opp og sende meg tilbake i det stille rommet. Begge deler virker like sannsynlig, og jeg tør ikke puste, for jeg håper det ene, har håpet så lenge, men frykter det andre, som likner mer på slik det har vært. Jeg har lært meg å tie, for jeg vet at håpene er skjøre, de grandiose visjonene, planene med vinger som smelter, alt dette som handler om noe jeg trodde så fast på en gang.

Blue wave

(Foto: Oda Bhar)

Kommentarer»

1. Solgunn - 3. oktober 2009

Nydelig, her er selve livet fanget! Må ta vare på denne teksten.

Oda - 3. oktober 2009

Tusen takk, Solgunn!
Godt å se at ikke alle leserne mine er forsvunnet 🙄

2. difference - 3. oktober 2009

Fina.

Oda - 3. oktober 2009

Fina selv 😳

3. Titta - 3. oktober 2009

Jeg sitter her og nyter et dypt og velgjørende åndedrett:

Tekst og bilde duver i mild rytme og gjør spenningen mellom håp og frykt om til skjønnhet og ro.

Takk og pris for at Twitter-land ikke har oppslukt deg fullt og helt!

(Og lykke til)

Oda - 3. oktober 2009

Tusen takk, Titta!

Neida, twitter-land har ikke oppslukt meg, men kanskje journalistikken. Og film-land, ihvertfall i sommer. Har lenge brukt bloggen til å øve meg på å skrive om kultur, og nå får jeg lov til det andre steder, til og med for penger (iblant). Så da har jeg ikke visst helt hva som skjer med bloggen. Men det er fortsatt mye jeg vil øve meg på, kanskje helt andre ting, kanskje mer som denne teksten, eller noe jeg ikke har funnet ut ennå. Så jeg håper ikke bloggen vil dø. Må bare prøve meg litt fram.

Kommer nok til å legge ut intervjuer og artikler her også, men har gjerne sperrefrist på ting som er skrevet for andre, slik at de får eneretten ei stund først. Derfor ligger ting på vent.

4. anita thomhave simonsen - 3. oktober 2009

hej Oda!

en skøn tekst…smuk og fuld af håb, længsel og sårbarhed….og jeg er enig med Solgunn….her er selve livet fanget….uanset hvad teksten betyder for dig…så er den åben så jeg kan gå ind i den og være mig…tak….

Oda - 3. oktober 2009

Så deilig at du sier teksten er åpen! Det var noe slikt jeg håpet på. Synes stadig det er mye jeg ikke tør å skrive om, ikke rett fram ihvertfall, men kanskje går det an å skjule seg litt, og da kan det oppleves mer åpent… paradoksalt?

5. Hanna - 3. oktober 2009

🙂

Oda - 6. oktober 2009

Sorry Hanna, du satt fast i spamkø til nå!

6. Hanna - 7. oktober 2009

Det kan jeg skjønne, så skummel jeg ser ut når jeg smiler… Hjelpes! Smilet jeg prøvde å sende skulle være litt mindre djevelsk.

Oda - 7. oktober 2009

Djevelske smil er det skumleste av alt 😈

7. vaarloek - 9. oktober 2009

åh. så fint, oda! både teksten og bildet.

Oda - 9. oktober 2009

Tusen takk, du! 🙂

8. nedoverbakke - 4. mars 2010

Ja, du lykkes med det du vil, teksten din åpen, så åpen at jeg kunne smette rett inn. Men denne åpenhet gir likevel konkrete bilder hos meg som leser, og de er mine egne, ikke dine. Du dikterer ikke med andre ord ikke ditt på meg, men gir meg frihet til å lese inn meg selv. Dessuten, bølgebilde står godt til teksten, da ordene dine er som bølger som slår innover meg mens jeg står i vannkanten. Og som etter å ha omsluttet deg, forsvinne ut i det store intet og altet, havet. «Jeg har lært meg å tie, for jeg vet at håpene er skjøre… «, minner om et kinesisk ordtak som sier at taler man høyt om lykken, forsvinner den ut vinduet. Men du har ikke her talt høyt, kun hvisket, og derfor står sikkert lykken deg ennå bi. 🙂

Oda - 4. mars 2010

For en nydelig kommentar, tusen takk!

Og du har rett, lykken har ikke stått meg så verst bi siden oktober, så antakelig var det lurt å hviske… 🙂


Legg igjen en kommentar

