jump to navigation

Romanen min er antatt! 23. januar 2010

Posted by Oda in Filmkyss - en kinoroman, Om å skrive/lese/blogge.
Tags: , , ,
trackback

Da er det offisielt: Jeg har vunnet 2. pris i MARG forlags romankonkurranse, og debuterer i mai med Filmkyss – en kinoroman. Nyheten ble offentliggjort på Tromsø bibliotek idag lørdag 23. januar kl 13, under TIFF 2010.

Om under fem måneder kan dette være årets snakkis på byen, ifølge Streck. «Har du sett Filmkyss?» «Nei, men jeg har lest boka.»

(Tegning: Streck)

Oppdatering 25. januar: Er nettopp kommet hjem, skal blogge snart. Men inntil da kan juryens begrunnelser leses her, og Sylvi (som jeg bodde hos i Tromsø) har skrevet om og lagt ut bilder av prisutdelingen her.

Kommentarer»

1. Kristine - 23. januar 2010

Gratulerer!

2. kristin - 23. januar 2010

Hurra!

3. Aina - 23. januar 2010

Oj, oj! Dette var morosamt og spennande! Gratulerer så mykje!

4. Binka - 23. januar 2010

Gratulerer så mye! Så utrolig spennende! 😀 Hva er en kinoroman? Fortell mer!

Oda - 25. januar 2010

En kinoroman er i dette tilfellet en roman hvor handlingen foregår på kino, og hvor det også er en del filmreferanser med. Skal skrive mer om dette senere…

5. Lofilter - 23. januar 2010

Gratulerer så mye!

6. Beate - 23. januar 2010

Nå ble det høylydt hvin her i stua! Gratulerer! Så ufattelig morsomt og kult!

7. ~SerendipityCat~ - 23. januar 2010

Gratulerer så mye herfra!! Den gleder jeg meg virkelig til å lese!! 😀

8. Fred Rune Rahm - 23. januar 2010

Gratulerer, dette er ikke dårlig. 🙂

9. akeleiedamen - 23. januar 2010

Det er jo fantastisk. enda en bok å sette på «Skal lese»-lista mi;)

10. Titta - 23. januar 2010

Hurra! Gleder meg!

Tar du imot forhåndsbestillinger?

11. Einar - 23. januar 2010

Gratulerer!

12. Nina Marie - 23. januar 2010

Strålende!!! Gratulerer Oda! Du skriver utrolig godt, og jeg gleder meg til å lese den!

13. Heidi Helene Sveen - 23. januar 2010

Gratulerer, Oda! Dette er ganske sikkert vel fortjent! Og jeg er overhodet ikke overrasket, du skriver jo veldig godt og har et strerkt engasjement. Slikt blir det resultater av 🙂

14. Sander - 23. januar 2010

Så morsomt og spennende! Gratulerer!

15. Solgunn - 23. januar 2010

Gratulerer så masse! Så fine bilder på bloggen til Ordfront. Spennende, og sikkert helt fantastisk!

16. ca.strømsnes - 24. januar 2010

Gratulere så mye:)!! Vel fortjent!!

17. anita thomhave simonsen - 24. januar 2010

jamen hejsa Oda..stort tillykke med det…så fint…

18. Hjorthen - 24. januar 2010

Gratulerer en hel masse, det er sikkert vel fortjent!

19. Rullerusk - 24. januar 2010

Åh, nå ble jeg så glad!! Gratulerer utrolig mye, dette er så veldig velfortjent. Håper nå på en heidundranes releasefest til våren 😉 klem!

Oda - 25. januar 2010

Det blir slippefest så klart! Foreløpig kan alle i Oslo og omegn holde av 6. mai, som inntil videre er planlagt dato. (Med forbehold om at vi blir ferdige med redigering…)

20. Asbjørn Dyrendal - 24. januar 2010

Gratulerer! Utvilsomt velfortjent.

21. Britt Åse - 24. januar 2010

Så utrolig gøy! Gratulerer 😀

22. sjefsengel - 24. januar 2010

Gratulerer!!!

23. David Daddel - 24. januar 2010

Gratulerer så mye Oda! Jeg gleder meg til å lese om kinolivet 😀

Oda - 25. januar 2010

Takk David! Kanskje du vil kjenne noe igjen?

24. Irene - 24. januar 2010

Gratulerer så mye, Oda!
Jeg så at Sylvi gjorde oppmerksom på at du hadde vunnet.
Veldig gøy!

Hilsen Irene

25. Virrvarr - 25. januar 2010

Yay! Den er ikke bare antatt – den har vunnet premie før den blir bok! Det er ikke dårlig! Hurra – jeg gleder meg til å lese!

26. Rune - 25. januar 2010

Gratulerer utrolig masse! Kan allerede love deg en leser her!

27. Oda - 25. januar 2010

Tusen takk for så mange fine gratulasjoner, alle!

Jeg har nettopp kommet hjem til Oslo og har tenkt å få skrevet litt om den siste utrolige uka her snart. Inntil videre har jeg lagt inn et par lenker nederst i posten, til juryens begrunnelse og Sylvi Liljegrens bloggpost fra lanseringen (jeg bodde hos henne i Tromsø).

Er veldig sliten, forvirra og glad! 😀

28. Jorid - 26. januar 2010

Gratulerer masse! Gleder meg til å lese 🙂

29. Midifila - 27. januar 2010

Gratulerer! Spennende tittel!

30. Heidi Hopp - 28. januar 2010

Gratulerer så masse!
For en flott start på 2010!

Oda - 28. januar 2010

Du kan så si. 2010 altså. Det kan bli året sitt.

31. ordfront - 28. januar 2010

Savner dere allerede ved kjøkkenbordet.

Trist, er det – når ting går over (LES: og filmfestivaler er slutt og hverdagen bare sluker deg, og alle flyr hjem til sitt).

Kom snart tilbake. TENK – Så mange filmer som ikke er sett. God mat som ikke er spist. Vin som ikke er drukket. Samtaler som ikke er fullført. Uhu.

Oda - 28. januar 2010

Det var godt å høre at jeg ikke slet deg ut, Sylvi!
Frykter at jeg nesten slet meg selv ut, dog. Har sovet utrolig mye etter hjemkomsten, både om natta og dagen, det går visst an å både sove frokost og lunsj og middag, viser det seg, spesielt idag er det som jeg har ramlet ned i et svart hull. Ikke et deprimert hull, men et slags zombiehull hvor jeg er halvt i tåka.

Men Tromsø har jeg veldig lyst til å komme tilbake til, heller før enn senere! Det var fantastisk gøy, så mange fine folk, ikke minst alle såvidt påbegynte samtaler, som du nevner. Savner deg også!

32. Avil - 31. januar 2010

Hurra, hurra, hurra!

33. Anne-Ma - 9. februar 2010

Jeg sier også HURRA! Gratulerer!

34. Antatt, men ikke utgitt | Hvert ord er en fordom II - 22. juli 2010

[…] sirkler: Hun har skrevet en roman, Filmkyss – en kinoroman, hun har til og med fått den antatt av et forlag, men hun sliter altså med å få den […]


Legg igjen en kommentar

