jump to navigation

Strikkball 21. april 2011

Posted by Oda in Litteratur, Stemninger.
Tags: , , , , , , ,
trackback

Jeg leser Nils-Øivind Haagensens diktsamling Haruki og jeg og får samme type setninger i hodet om mitt eget liv.

Det er fint å ha en kollega
på nabopulten
som lager sprettball
(tenker jeg)
av gummistrikker
Ballen spretter faktisk
(viser han meg)
akkurat som en vanlig ball
Sprettballen blir litt større
for hver dag
Han vikler nye strikker rundt
de gamle
når han kjeder seg
eller blir frustrert
Hvordan vet jeg når det er på tide
(sier kollegaen)
å slutte i denne jobben?
jo, når strikkballen er blitt stor
som en fotball
Jeg ser på den og er glad den
ennå bare likner
en eggeplomme
(eller en pingpongball)

Oda Bhar

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Legg igjen en kommentar

