jump to navigation

Festivalguide: Film fra Sør 2011 6. oktober 2011

Posted by Oda in Dagens lenke, Film, Kulturtips, Rushprint.
Tags: , , , ,
trackback

Som noen vel har skjønt lever jeg nå av å skrive. Det betyr jeg sjelden har overskudd til å blogge, selv om jeg stadig planlegger det. Jeg tenker at jeg kunne legge ut bonusspor på bloggen, gullkorn som ikke fikk plass i et intervju, personlige betraktninger som ikke passer i et tidsskrift eller en avis. Hittil har det ikke blitt noe av, så jeg prøver en minimumsvariant: Å lenke til stedet hvor artikkelen finnes i original.

Forsåvidt har jeg gjort dette ei stund, uten at jeg tror mange har merket det. Mange artikler er tilgjengelige under fanen Skribentvirksomhet øverst her – enten som lenker eller nedlastbar PDF (hvis artikkelen kun er publisert på papir). Kanskje burde jeg legge ut en liten post for å varsle RSS-feeden også, slik at dere ikke selv må stikke innom for å sjekke? (Det vil si, hvis jeg fortsatt har blogglesere igjen? Litt usikker på det.)

Dagens lenke gjelder Film fra Sør 2011, Oslos største filmfestival som åpner ikveld, og som i mange år har vært en favoritt hos meg. Med 99 filmer fordelt over 10 dager er det lett å gå seg vill i programmet, og fra film- og tv-bladet Rushprint, favorittarbeidsgiveren min, fikk jeg i oppdrag å lese katalogen nøye for å skrive en personlig guide med trender og filmtips. Artikkelen kan du lese her, Film fra Sør: Den trassige festivalen, og ingressen lyder slik: «Film fra Sør gir oss rar humor, eksotisk horror og ubehagelige innsikter – enten vi vil eller ikke. De er og blir den trassige festivalen, men kanskje også den mest lekne. Les Oda Bhars festivalguide her

God festival!

Kommentarer»

1. Solgunn - 6. oktober 2011

10 dagers festival og i tillegg har jeg sett at du skal på seminar fra søndag til mandag. Jeg skal også på seminar, så jeg skal se etter deg og si Hei🙂

Oda - 6. oktober 2011

Skal du også på kritikerseminaret!? Så gøy! Jeg kjenner ellers ingen der, tror jeg, og synes alle virker litt flinke og skumle. Men jeg gleder meg også. Du må absolutt si hei!

2. Solgunn - 6. oktober 2011

Jeg kjenner heller ingen der (utenom deg da, og vi kan jo late som om vi er bestiser🙂 , kommer litt ut på dagen på søndag, første fly fra Alta går ikke før 11.40! Gleder meg!

Oda - 6. oktober 2011

Det blir sikkert kjempekoselig, tror jeg. Folk i dette yrket pleier å være omgjengelige, det er noe av det jeg liker best med det. Før trodde jeg alle skulte på hverandre og var redde for å gi bort idéer, men når det er pressevisning på et museum går vi gjerne rundt og småprater om verkene, anmelderne sier til hverandre: «jeg gleder meg til å lese hva du synes» og er generelt veldig vennlige.

3. anita thomhave simonsen - 10. oktober 2011

hej Oda !

Det glæder mig at du lever af at skrive…det er da skønt…holder dog øje med om der kommer lidt ind imellem her på bloggen…lidt hatr også ret…..har selv haft en periode, uden at skrive så meget fordi haven og høst har krevet sit…

venligst Anita

Oda - 12. oktober 2011

Hei Anita!

Ja, det er jo koselig å ha en blogg, egentlig. Jeg tror litt av grunnen til at den har ligget brakk også er angst for å jinxe det gode som skjer. Lenge var jeg redd for at hvert skriveoppdrag var det siste, sikkert fordi jeg hadde så voldsomt lyst til at det skulle gå bra, derfor turte jeg ikke fortelle stort i offentligheten. Etterhvert har jeg fått mer selvtillit, og da blir det morsommere å fortelle.


Legg igjen en kommentar

